woensdag 5 november 2014

Fold over messenger bag

Mijn zus vierde afgelopen weekend haar verjaardag. Ze wist niet zo goed wat ze wilde hebben, maar ik wist dat wel: een door mij genaaide tas uiteraard. Dan kon ik meteen een patroon uitproberen uit een Duits naaiboek voor tassen dat ik een tijdje geleden nogal impulsief had gekocht. Dan was die aankoop daarbij ook meteen gerechtvaardigd ;).


Mijn zus houdt van gezellig en vrolijk, dus gebruikte ik een stofsetje van de action (van verrassend goede kwaliteit katoen), met verschillende motiefjes, die allemaal leuk bij elkaar passen. De voor- en de achterkant maakte ik net even anders, voor de afwisseling.


De tas sluit met een verzonken rits. Ik was in eerste instantie heel enthousiast over de manier waarop die erin gezet werd, en het proces verliep ook daadwerkelijk zonder veel problemen. Maar toen-ie eenmaal in elkaar zat, merkte ik dat het moeilijk is de tas goed wijd open te doen. Of dat een probleem oplevert in de praktijk, zal ik mijn zus later nog eens vragen ;). 


Een leuk detail vind ik dat de schouderband verplaatsbaar is. Door de karabijnhaakjes in de extra lusjes aan de bovenkant van de tas vast te klikken, verandert hij van een fold over messenger bag naar een ruime schoudertas. 


Als extraatje (en omdat de rits een beetje moeilijk te bereiken werd in de hoekjes) maakte ik nog een grappige ritstrekker. Het vilt en lint dat ik daarvoor gebruikte had ik ooit in een leuk naaipakketje gekregen van mijn zus, dus vond ik het leuk om daarvan iets voor haar te maken :). 


Grappig detail: vlak voordat ik het cadeau overhandigde zei mijn zus: "Goh, ik had wel een zelfgenaaide tas van jou kunnen vragen, zeg... Nou, dan vraag ik die voor volgend jaar, dan heb je nog een jaar de tijd om er eentje te naaien!" Is goed hoor, zus! ;) 


4 opmerkingen:

  1. Wat mooi!! Zag ze eigenlijk wel dat het zelfgemaakt was? Leuk om te weten dat Action van die leuke stoffen heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat had ze wel meteen door ;). Ik heb de stof bij de Action wel al een hele tijd geleden gekocht, dus ik weet niet of ze ze nog hebben. Ze verkochten toen lappen stof van ong. een meter met daarop 6 rechthoeken met verschillende patroontjes geprint. Erg leuk om mee te combineren.

      Verwijderen