maandag 5 mei 2014

Van een oude spijkerbroek naar een hip keukenschort

Bij een verhuizing kom je er nog eens achter wat je allemaal in je kledingkast hebt liggen. Zo bleek ik bijvoorbeeld een gigantische stapel aan jeans te bezitten, die ik vrijwel allemaal niet aan had, om onduidelijke redenen (want ze bleken allemaal eigenlijk prima te zitten). Inmiddels ligt dezelfde stapel weer netjes in de nieuwe kledingkast, met het voornemen ze allemaal ook echt te gaan dragen, maar als dat voornemen strandt heb ik in ieder geval een heel leuk recycle-bestemming voor ze gevonden:

Van oude spijkerbroek naar hip schort
Voor                                                                                                 Na

Met deze handleiding kan je namelijk van een broekspijp in een handomdraai een erg leuk keukenschort maken! Ik heb de handleiding getest met m'n lievelingsjeans, die ik helaas wegens hevige slijtage echt niet meer in de kast kon terugleggen.  

Ik in 'actie' in de keuken. Aangezien mijn vriend meestal kookt, is dit mijn meest natuurlijk houding in de keuken ;). Let ook op de aspergepan, die we sinds gisteren in huis hebben, het aspergeseizoen in Duitsland is weer begonnen :).
 
Prima post-verhuizing projectje. Ik had alles al in huis (de gebloemde stof is afkomstig van een oud dekbedovertrekset), en het hoefde niet al te precies, waardoor het niet lang duurde om te maken. Ideaal om na een eindeloze dag dozen uitpakken de frustratie over al die rommel die een mens (niet) nodig heeft, van je af te werken. Instant voldoening gegarandeerd!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en staat ook nog goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een ontzettend leuk schort geworden. Ik denk dat ik ook zo'n schort ga maken.
    Heb ik het goed dat je 2 schorten kan maken van één broek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, van elke broekspijp één. Leuk, ben benieuwd hoe die van jou eruit gaat zien!

      Verwijderen
  3. Supertof idee, ik kwam je foto deze week al tegen op pinterest!
    Je kan maandag weer komen linken op de wekelijkse link your stuff op ikblogjijblogt!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen