vrijdag 4 april 2014

Een nieuwe hoes voor mijn Kindle

Ik wou dat ik meer tijd doorbracht met lezen, in plaats van achter de laptop zitten en series kijken. Zeker nu ik niet meer elke dag met de trein reis, lees ik haast nooit meer iets. Mijn fijne Kindle ligt maar werkeloos in de kast. Maar misschien dat mijn nieuwste naaicreatie het weer iets aantrekkelijker maakt om 'm te gebruiken.

Kindle cover, patroon Chica en Jo
Hij blijft echt staan! Het vakje is net iets te hoog geworden,
maar ik had geen zin meer om dat aan te passen. De tekst 
is nog steeds helemaal leesbaar, alleen het balkje dat 
aangeeft hoe ver je bent in een boek is niet meer te zien.

Ik vond deze tutorial voor een Kindle-hoes en standaard ineen en moest hem meteen maken. Eén van de dingen die ik namelijk graag deed, is lezen in bed. Maar na een tijdje krijg ik dan moeie handen van het omhooghouden van m'n boek/Kindle. Met mijn nieuwe hoes is dat probleem opgelost :).

Je kan 'm ook gewoon helemaal inklappen, zo kun je bijvoorbeeld de Kindle 
in de trein lezen.

Ik ga 'm vanavond meteen uitproberen. Maar eerst nog een boek erop zetten. Ik wil al een tijdje graag het nieuwste boek van Donna Tartt, goldfinch lezen. Haar eerste boek, the secret history, heb ik bijna stuk gelezen (dat was nog in het pré-Kindle-tijdperk). The little friend vond ik tegenvallen, maar ik ben dus heel benieuwd naar goldfinch.

En zo kan-ie m'n tas in. Mooi en veilig opgeborgen. In het roze, geplooide 
bandje zit elastiek. Dat elastiek komt trouwens nog uit de naaivoorraad van 
mijn oma. 

Wat betreft het patroon: het is een leuk en niet al te moeilijk project om te maken. Ik heb het mezelf moeilijker gemaakt, doordat ik een extra laagje fleece aan de binnenkant wilde hebben, om de Kindle wat meer bescherming te geven. Hierdoor moest ik de stof wat ruimer knippen, waardoor het passend maken van het kleine vakje wat zoeken was. Ook moest ik het één en ander lostornen en opnieuw stikken, omdat ik bijvoorbeeld het vakje aan de verkeerde kant van de stof had genaaid (als je de hoes met maar één stof maakt, loop je dat risico niet) en het bandje met elastiek erin met de naad naar buiten had vastgenaaid. Het is niet mijn netste project ooit geworden, maar als ik hem veel ga gebruiken zal ik nog wel eens een nieuwe maken.

3 opmerkingen:

  1. Leuk hoesje en een bekend stofje.
    Een cadeau voor volgend jaar? Maar dan moet ik eerst een E-book hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, ik vond dat stofje zo leuk, dat ik al hoopte dat er een stukje voor mij zou overblijven ;). Oh, en een simpele e-reader is echt helemaal niet zo duur meer, dus er is vast wel iemand die je dat cadeau wil doen :).

      Verwijderen
  2. Een heel toffe hoes ! Interessant om ook eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen