zaterdag 15 maart 2014

Zakdoekhouder

Laatst had ik zin in een klein naaiprojectje, waarvan ik er snel meerdere kon maken om weg te geven als cadeautje. Mijn oog viel op dit patroontje voor een zakdoekhoudertje. Niet iets wat de nuttigste aanwinst in iemands tas zal zijn, want zakdoekjes zitten al in een pakje. Maar het ziet er leuk uit, vond ik, en de meeste mensen die ik ken hebben zoiets nog niet, dus is het ook een beetje origineel.


Bovenstaande foto is gemaakt van wat het prototype zou moeten zijn voor de volgende exemplaren. Maar na het naaien besloot ik dat ik het bij deze ene ging laten. Niet omdat het moeilijk te maken was, ’t zat in een half uurtje in elkaar. Maar toen ik er voor de foto daadwerkelijk een pakje zakdoekjes in wilde doen, was ik toch even aan het prutsen die er fatsoenlijk in te krijgen, ondanks dat het zakje groot genoeg was. En ik denk niet dat iemand regelmatig de moeite gaan nemen om het zakje bij te vullen (mezelf kennend, ik tenminste niet). Daarbij is het in z’n geheel toch een stukje groter dan een normaal zakdoekenpakje. En het is uiteindelijk ook niet zo dat je er plastic mee bespaard, zoals bij een boodschappentas. Dan maak ik dat laatste dus liever als cadeautje. Maar als iemand nu heel graag het prototype cadeau wil krijgen, dan mag-ie dat laten weten ;). 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen