donderdag 20 maart 2014

Origami market bag

Zoals ik in mijn vorige post schreef, heb ik besloten dat ik liever een boodschappentas dan een zakdoekhoesje cadeau geef. En dus maakte ik een stijlvolle boodschappentas voor een stijlvolle dame.


Het is de origami market bag (of triangular bag), die er chic uitziet (een tijdje geleden kon je er blijkbaar hele dure versies van kopen), maar toch heel makkelijk te maken is. Het enige dat je nodig hebt is een lap stof van 40-50 cm breed en 3x zo lang, die je, als je de tas ongevoerd maakt zoals ik, netjes omzoomd. Je vouwt de lap stof een paar keer (origami, hè) en stikt twee naden door en je bent al bijna klaar.

Ik maakte het mezelf nog makkelijker (ik had ook een beetje haast ermee) door de tas te maken van een leuke tafelloper, met de juiste breedte, zodat ik alleen maar één korte kant hoefde om te zomen. Dit deed ik pas nadat ik de tas op de juiste manier in elkaar had gevouwen, zodat ik zeker was dat ik hem niet te klein of te groot zou maken.

1 opmerking:

  1. Leuke handige tas. Ik heb nog nooit gehoord van zo'n origami tas.
    Het zakdoek hoesje is ook leuk. Dus als je je nog eens verveeld!

    BeantwoordenVerwijderen