maandag 24 maart 2014

Een Tatanne voor mijn moeder

Hij was al een tijdje af, maar eindelijk kan ik hem bloggen. Op deze tas ben ik erg trots, het mooiste en vooral moeilijkste wat ik tot nu toe heb gemaakt. Het patroon komt van de blog van De zuster van en leek mij meteen perfect voor mijn moeder. Wel heb ik het patroon in z’n geheel wat vergroot, want ze wou een ruime tas, om al haar breiwerk mee te kunnen nemen. Zie hier het resultaat!  

Tatanne

Tatanne


Ritsvakje


Ik vind het een hele echte tas met alles erop en eraan: tassenvoetjes, ringen, een magneetsluiting en een ritszakje (gemaakt volgens deze handleiding, zodat de randjes van de rits mooi weggewerkt zijn in de voering en niet zichtbaar zijn in het binnenzakje).  Bij al deze onderdelen, die ik ook allemaal voor het eerst gebruikt heb, had ik last van wat angstzweet. Kon me zo goed voorstellen dat ik, als de hele tas al zo’n beetje af is, dan even alles verpruts met het vastmaken van de tassenvoetjes door de halve bodem open te tornen. Maar verrassend genoeg ging eigenlijk alles heel soepel. Natuurlijk met dank aan de duidelijke handleiding met foto-begeleiding, en al die andere fantastische blogs die elk klein stapje voor een leek als ik helemaal uitwerken!

10 opmerkingen:

  1. Wauw, die ziet er mooi uit! Ik vind de stof geweldig en de print loopt zelfs door op het vakje vooraan! Daar is duidelijk veel werk in gekropen.
    Ik heb ook even gecheckt en je tas staat keurig te blinken in de Flickr-groep. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vind de stof ook heel mooi, maar was inderdaad wel wat gepuzzel om de print door te laten lopen... ;)

      Verwijderen
  2. Mooi! Het patroon ligt hier al heeeeel lang te lonken, maar op de een of andere manier heb ik de moed niet er aan te beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Enne... gewoon doen, de tas is echt heel erg de moeite waard :)

      Verwijderen
  3. Bedankt voor de mooie tas. Hij is blijkbaar beroemd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Suuuuuper ! Daar moet je heel wat werk aan gehad hebben. Deze heb ik nog nooit gemaakt, maar als ik jouw resultaat zie dan kriebelt het wel een beetje ;-) ! Je mag er heel trots op zijn hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Hij is leuk om te maken, hoor, ik raad 'm je van harte aan :).

      Verwijderen
  5. prachtige tas! Hoeveel heb je het patroon vergroot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik heb het patroon met een factor 1,2 vergroot. Dus bijv. de lengte van de tas is in het orginele patroon 37 cm, en bij mij 45 cm (= 37 x 1,2). En de hoogte 37 cm in plaats van 31 cm. En zo verder (beetje afronden hier en daar). De lengte van de hengsels heb ik dan weer gewoon laten afhangen van wat mij handig leek.

      Verwijderen