donderdag 27 februari 2014

En toen viel ik door de mand... (ofwel: het stoffen mandje)

Als een tas van minstens 30x30 cm aan de ene kant een halve cm hoger is dan aan de andere kant, dan valt dat niet zo op. Maar bij zo'n klein stoffen mandje, zie je dat wel degelijk! Oftewel, ik moet toch wat preciezer gaan werken, vooral bij kleine projectjes ;).  


Dit kleine stoffen mandje (gebaseerd op het vlijtig mandje) wilde ik gisteravond even snel in elkaar draaien. Inmiddels heb ik al zoveel ervaring met boodschappentassen, dan moet zo'n mandje, met vrijwel dezelfde werkwijze, toch niet zo moeilijk meer zijn, dacht ik. Maar ja, dat viel dus tegen. Eerst was de buitenstof een stuk wijder dan de binnenstof. Dat viel me pas op toen ik de bovenrand rondom ging vaststikken en ik een plooi van een cm overhield. Niet zo mooi. Dus heb ik het mandje weer uit elkaar gehaald en één van de zijkanten van de buitenkant een cm ingekort (schuin naar de onderkant toe, want ik wilde de onderkant niet ook nog opnieuw moeten doen, maar misschien had ik dat beter wel kunnen doen...). Alsnog kreeg ik een paar plooitjes bij het rondom stikken (te zien op de foto, als je goed kijkt). Daarnaast liggen, bij de zijkant die ik aangepast heb, de naden van de voering en de buitenstof niet mooi op elkaar (heeft wellicht met elkaar te maken). En het mandje is dus aan één kant hoger dan aan de andere kant. Meh...

Het doel van het mandje is om al m'n losse draadjes en stukjes stof in te doen, terwijl ik naai, zodat ik niet eindig met een tafel vol rommel en m'n trui vol draadjes. Daarvoor is het mandje, ondanks z'n tekortkomingen, prima geschikt. Maar ik kan me voorstellen dat ik desondanks het ding toch nog eens uit elkaar haal. Want al werk ik misschien slordig, ik ben wel perfectionistisch ;).

Voor de stofjes heb ik overigens de theedoeken van de Ikea gebruikt, die ik hier al eerder gebruikte. De lusjes aan de zijkant zijn gewoon de lusjes die bij de theedoeken zaten. Om het mandje wat steviger te laten staan, heb ik strijkvlies van de HEMA gebruikt. Dat is vrij dun, en dus wel geschikt voor zo'n klein mandje.

Edit: Ik heb vanavond inderdaad het halve mandje weer uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Ditmaal zonder plooien, en beduidend rechter :).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen