dinsdag 14 januari 2014

Mutsje

Toen ik dit patroon van the Purl Bee zag, kon ik niet wachten om het te maken, vooral omdat er een winterbaby in de familie op komst is. Maar ik dacht dat het nog veel te moeilijk zou zijn voor mij om te maken. Gisteren trok ik de stoute schoenen aan, met de gedachte dat er toch ook een keertje iets moet mislukken, om van te leren enzo.

Dus ben ik weer naar de markt getogen voor het zachtste lapje dat ik kon vinden om als voering van het mutsje te gebruiken. Een soort van fleece, maar dan nog donziger. Het enige probleem was dat beide kanten donzig waren en het me dus erg moeilijk leek om het patroon eruit te knippen en ook om het onder de naaimachine te leggen.

Knippen ging eigenlijk best makkelijk. Wel zat binnen de kortste keren alles onder de pluisjes. En m'n naaimachine is echt een supernaaimachine, want hij had geen enkele moeite met de gladde, harige voering. Hij ging er gewoon doorheen alsof het niets was. Het lastigste was nog om de buitenstof (katoen) zo aan elkaar te naaien zonder dat er plooitjes in zouden komen. Ik heb geleerd van m'n rokje en heb dus lekker veel speldjes gebruikt. En dat ging (met een beetje getrek en geduw) eigenlijk heel goed.

Zie hier het resultaat, ik ben er behoorlijk trots op. En nu ga ik het huis stofzuigen ;).



2 opmerkingen:

  1. Wat mooi! en wat ben je hard bezig, zeg! Ik wou dat ik de tijd had, maar ik krijg wel weer zin!

    BeantwoordenVerwijderen